Gårdagens galenskap...

Jäklar jag tror aldrig jag hafft roligare på skolans brännbollsdag... Våran klass skulle klä ut sig till filmkaraktärer och jag som väldigt länge velat klä ut mig till Mad Hatter tog tillfället i akt.... från torsdag till söndag hade jag fullt upp med att fixa detaljerna till min kostym...
hela huset är en enda stor röra som jag skapat då jag röjt runt i jakt efter använbara saker.. peruken är en gammal pippiperuk som jag rett ut, kammat, lockat och stylat... hatten var det första och faktiskt det enklaste att fixa.. det är pappas gammla hatt som jag använt som grund och fixade med hjälp av en pappersrulle formen, sedan klädde jag in den i grönt papper som vi har i fotoramar... älskar det faktum att vi hade en otroligt hemsk sjal med kossor på.. Man kanske int tror det men smikningen tog inte speciellt lång tid.. har aldrig varit så taggad när väckarklockan ringde.. min första tanke var "va ofta det är morgon redag yees!"
Här kommer lite bilder :) varav några är från Saras blogg

Agnes var Jack Sparrow.. och läskigt lik...

Sara var Zorro... slående likhet ;)

Haha och Lotta var ju Black widow... även hon var ju läskigt lik.. frågan är ju om dom är besläcktade... ;)
vi var fler som klätt ut sig men det var dessa bilder som jag hittat..
Så här såg lilla jag ut.. haha gick lite till överdrift va?


Morsans min när jag kom ner i köket var roande...
Liksom liksom mina klasskaraters då jag anlände till fotbollsplanen.. haha nu vet jag vad jag ska klä ut mig till på halloween!
Senare då alla matcher var slut drog "festfixarna" ner till skolan för att fixa inför våran avslutningsmidda.... tanken var att pappa skulle hämta mig på skolan men han var tvungen att jobba över... vid det laget var jag dö less och jäkligt trött, så jag följde med vickan hem till henne och trots våran lyckade kväll med klassen så var dagens höjdpunkt lätt då jag skrämmde skiten ur vickans mormor >.<.
men ja efter att pappa hämtat mig och skjutsat hem mig så började jag ta bort allt smink som jag haft i ansiktet, om man jämför mig på bilden nedanför och den ovan så kanske man förstår varför vissa hade det svårt att känna igen mig.. på grund av att jag smart som jag är limmat fast ögonbrynen så följde lite av mina egna med då jag tog bort dom... men men det är sommarlov nu så big deal.. kvällen blev väldigt lyckad och jag dansade så föterna domnade bort...
blev förvånad över hur lyckad kvällen belv.. jag tror att vetskapen att detta var sista gången vi träffades som en klass i syftet att ha kul och säga hejdå gjorde så att alla sket i vad männskor tycker om en (det gjorde i alla falla jag) och släppte loss.
Sara är ju en mästerfotograf.... våldgästade en bild.. och här är den

Älskar hur mitt hår blivit så mycket längre än vad det var i höstas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0